Discussion Topics

« Return to NLP

NLP en klimaatscepticism

Omdat ik denk dat NLP erg handig is voor klimaatactivisten, heb ik er een boek over geschreven "NLP & Klimaatverandering: overleef de komende wereldramp" en er de volgende website voor gemaakt: Klimaat NLP

Zodra dat betekend werd, volgde een stroom reacties. De meeste positief, maar ook verdacht veel klimaatscepticische reacties. Daar heb ik niks op tegen. Het boek gaat er juist over dat we het klimaat moeten bekijken in termen van waarschijnlijkheid in plaats van absolute waarheid.

Maar vervolgens werd de suggestie gedaan dat er onder NLPers en hypnotiseurs een hoger aantal klimaatsceptici is dan gemiddeld. Daar ben ik benieuwd naar. Dus mocht dat ook jouw ervaring zijn, laat van je horen! Want ik ben heel benieuwd of er echt een link is tussen NLP, hypnose en klimaatscepticisme.

Dat kan ik me namelijk goed voorstellen omdat de meeste NLPers en hypnotiseurs slecht zijn opgeleid. Meestal hebben ze wel het "as-if" frame geleerd (of fake it till you make it) en dergelijke varianten. Slecht opgeleid zijn is overigens geenszins de schuld van de NLPers zelf, maar vooral van hun NLP trainers die op hun beurt ook weer slecht zijn opgeleid.

Het is een verkeerde vorm van NLP als je doet alsof alles geweldig is, terwijl dat feitelijk niet zo is. Pas je dat op het klimaat toe, dan krijg je dus klimaatscepticisme.

Tenslotte, er is een heel goed NLP nascholingsprogramma op basis van no cure, no pay. Voor het geval dat je het "as-if" frame hebt geleerd en er iets aan wil doen.

Post Reply

You must be logged in and a member of this Groupsite in order to post a reply to this topic.
To post a reply, contact your group manager(s) Join this Groupsite

NLP Kring Europa