Discussion Topics

« Return to NLP Strategieen

https

Morgen komt er een cliënt, die last heeft van een posttraumatisch stresssyndroom ten gevolge van slagen door haar vader in de kindertijd. Hij sloeg haar eveneens met materialen als een zweep. Ik ga ervan uit dat de zwart/wit terugspoeltechniek de beste is. Zijn er nog mensen, die extra tips hebben? Alvast bedankt en groeten, Ann

Replies to this Topic

Zwart/wit terugspoelen werkt waarschijnlijk het beste. Anders Change Personal History met tijdslijnen.

Aangezien ik behoorlijk wat ervaring het met ptsd. Mooi label.

De beste en definitieve resulaten heb ik behaald door het gevoel wat er is te gebruiken. Uitvragen waar ze het gevoel heeft in het lichaam, en wanneer het voor het laatst aanwezig was. Hierbij vermeld dat het brein ook een onderdeel van het lichaam is. En dan de ogen sluiten en vragen op welk moment het gevoel meer word, dus bij welk zintuigelijk detail. Daar op laten focussen en dan laten komen wat er komt. Hoogst waarschijnlijk schiet ze meteen naar de allereerste keer die gekoppeld is aan die zintuigelijke data. En dan meteen laten dissocieren. Checken of alle zintuigelijke data aanwezig is van een afstand. en of de situatie compleet is. En dan bedoel ik geluid geur smaak kleur reuk en in alle dimensies oftewel rondom. Aangezien alles opgeslagen word. En als dat compleet is vragen welke emotie er is. die oplossen en veilig maken en zodra dat het geval is erin associeren. Als je dit goed gedaan heb en de hele situatie compleet hebt gehad en helemaal veilig, oftwel geen gevaar dan is het voorgoed weg.  Al honderden malen gedaan en lost het gebeuren permanent op.  Het enige wat belangrijk is is dat je zult merken dat iemand weg wil gaan van de pijn maar dat juist de grootste lossing komt wanneer je het detail laat bepalen en iemand er doorheen helpt. 

Hey Dennis, hartelijk bedankt voor je bijdrage! Het klinkt wel aannemelijk! Ik probeer het volgende keer eens uit! Sorry voor de late reactie. Mijn jaarlijks verlof begon op 4 juli vandaar. Ik wens jou het allerbeste en wie weet kan ik jou ook eens tips geven!? Gr.

Joost, dikke merci ook! De tijdslijnen.. juist! Goede tip! Veel succes verder!

Post Reply

You must be logged in and a member of this Groupsite in order to post a reply to this topic.
To post a reply, contact your group manager(s) Join this Groupsite

NLP Kring Europa